Survey – En SMS-tjänst

Jojka Survey

Att mäta kundernas upplevelse av en tjänst eller produkt har aldrig varit enklare – tack vare Jojkas undersökningsverktyg som låter dig skicka ut frågor till kunderna och samla in svar via sms.

Användargränssnitt för vår SMS-tjänst är utvecklat för att du i realtid ska kunna analysera alla resultat och möjliggöra för en ännu bättre kundupplevelse. Jojka kan både skicka och ta emot meddelanden och det är enkelt att gå tillbaka i historiken för att läsa tidigare skickade och mottagna sms. Dessutom ser du om en kund eller anställt inte fått sitt sms tack vare leveransrapporten som visar om ett sms levererats eller om det stött på ett problem på grund av en avstängd telefon eller ett ogiltigt telefonnummer.

De allra flesta människor har en mobiltelefon och inom tre minuter har 97 procent läst ett sms vilket gör meddelanden till mobiler perfekt för att mäta kundnöjdhet.

Låt kunderna svara på hur deras upplevelse av era tjänster är eller vad de tycker om er produkt när kundens minne fortfarande är färskt för att få mer relevant och exakt data att utvärdera. Vår SMS-service för att skicka survey har utvecklats med ett stort fokus på att mäta resultaten och för att ni med hjälp av dessa resultat ska kunna förbättra er produkt eller tjänst.

Kund case:

Ett svenskt industriföretag har valt att använda Jojkas SMS-tjänst för att strategiskt jobba med sin eftermarknadsservice och kunna säkerställa en hög kvalité.
Efter utförd service hos kunden markerar ansvarig tekniker arbetet som slutfört i en mobil enhet och samtidigt skapas ett automatiskt SMS-utskick till kunden med ett antal frågor rörande servicen. När kunden har svarat kan ansvarig person på företaget i realtid utlästa resultatet och har dessutom möjlighet att via Jojkas-plattform kommunicera med teknikern när denna fortfarande är ute på dagens ärenden.